Klus-vrijwilligers gezocht om energie te besparen

Van 21 oktober tot en met 1 november komt het Fixteam Drenthe naar Westerveld. Deze klusbrigade helpt gratis mensen met kleine maatregelen om energie te besparen. We zoeken vrijwilligers die meehelpen met klussen. U gaat aan de slag naast professionele klussers en energiecoaches. Zo kunnen we samen met het Fixteam Drenthe zoveel mogelijk mensen in korte tijd helpen met energie besparen.

Als vrijwilliger helpt u mee met het aanbrengen van kleine energiebesparende maatregelen (denk bijvoorbeeld aan tochtstrips en radiatorfolie). Ook zoeken we mensen die advies willen geven over hoe men meer energie kan besparen en mensen die het vrijwilligerswerk willen meehelpen organiseren. Geen ervaring is geen probleem. U krijgt een goede uitleg en werkt samen met professionele klussers.

Meld u aan!

Wilt u een steentje bijdragen als hulp-klusser en zo dorpsgenoten helpen met energie besparen? U kunt zelf aangeven waar en wanneer u wilt meehelpen.

Aanmelden Westerveld helpt mee

Eigen klusteams via de vereniging

Bedrijven, sportteams en verenigingen kunnen ook een eigen team aanmelden. Het team kan kiezen voor een bedrag per gewerkt uur per teamlid of een bijdrage voor een concreet doel van de club. En de beste teams ontvangen naast de eeuwige roem nog een extra bedrag voor de eigen club! Clubs en verenigingen die meer willen weten, kunnen contact opnemen via duurzaamheid@gemeentewesterveld.nl onder vermelding van Westerveld Bespaart Energie. Direct opgeven kan ook via bovenstaande link.

Waarom doen we dit?

Niet iedereen is in staat om zelf kleine maatregelen te nemen. Vorig jaar hebben we daarom voor het eerst de Fixdagen georganiseerd. Met groot succes! We hebben toen meer dan 250 huizen ‘gefixt’! Dit jaar willen we inwoners van Westerveld weer deze mogelijkheid geven. Want ook met kleine maatregelen bespaar je energie.

Westerveld bespaart energie

In het project ‘Westerveld bespaart energie’ werken gemeente Westerveld, Energie Coöperatie Westerveld, Welzijn MensenWerk, DorpenOverleg Westerveld, Ondernemersfonds Westerveld en woningcorporatie Actium samen om zoveel mogelijk inwoners van de gemeente te helpen energie te besparen.

Afbeelding oproep klus-vrijwilligers bij persbericht