• Feestelijke opening Beleeftuin in Diever groot succes

Vandaag werd op feestelijke wijze de Beleeftuin Dagactiviteiten Welkom Zorgcollectief Zuid West Drenthe (Welkom ZZWD) in Diever geopend. Met de beleeftuin is er een mooi, groen plekje gerealiseerd waar inwoners en gebruikers van Welkom ZZWD elkaar kunnen ontmoeten, (samen) kunnen tuinieren en fijn buiten kunnen zijn.

• Gemeentebeleid voor CPO’s creëert kansen voor lokale wooninitiatieven

Het college van B&W van de gemeente Westerveld heeft beleid voor Collectief Particulier Opdrachtgeverschap (CPO) vastgesteld. Dit beleid beschrijft hoe particulieren via een CPO in Westerveld gezamenlijk en zelfstandig hun eigen woonproject kunnen ontwikkelen en welke werkwijze daarvoor geldt.

• 8 Juli inloopavond Zonneplas Paardeweide

De ontwikkeling van Zonneplas Paardeweide vordert. Novar en Vrijopnaam werken toe naar een aanvraag van de vergunning bij de gemeente Westerveld rond medio juli. Mogelijk heeft u eerder al een brief van ons ontvangen over de inloopavond op 8 juli. We nodigen u van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.

• Raadsvergadering 9 juli 2024

Op dinsdag 9 juli 2024 om 20:00 uur vindt er een raadsvergadering plaats.

• College geeft opdracht voor programma verblijfsrecreatie

Veel vakantiegangers weten de gemeente Westerveld te vinden voor een kort of langer verblijf. Met 63 vakantieparken, 13 hotels, 23 groepsaccommodaties, 7 boerencampings en 2 accommodaties met camperplaatsen is Westerveld met recht een vakantiegemeente. Recreatie en toerisme zijn een belangrijke motor voor de lokale economie, voor de werkgelegenheid en dragen bij aan het behoud van voorzieningen. Tegelijkertijd is er ook veel vraag naar woonruimte in allerlei vormen en maten en heeft de natuur ook af en toe rust nodig. Om al deze belangen goed en in samenhang te kunnen afwegen, werkt het college met het project Vitale Vakantieparken Westerveld aan een programma verblijfsrecreatie. Het is de bedoeling dat het programma voor de zomer van 2025 af is.

• Subsidie voor een klimaatvriendelijke en duurzame tuin

Een klimaatvriendelijke (duurzame) tuin is goed voorbereid op het veranderende weer. Zo geeft een flinke hoosbui geen overlast en blijft het op een hete zomerdag lekker koel. Wist u dat u subsidie kunt aanvragen voor de verduurzaming van uw tuin? Ook als collectief kunt u een aanvraag doen.

• Informatiebijeenkomst 3 juli Nationaal Programma Ruimte voor Defensie (NPRD)

Defensie heeft meer ruimte nodig om te werken en te oefenen, en ook (milieu)ruimte om bijvoorbeeld te kunnen varen, vliegen en rijden binnen passende normen. Denk hierbij aan kazernes, vliegvelden, opslagplaatsen, laagvlieggebieden en oefenterreinen om te oefenen en op te leiden. Op woensdagavond 3 juli organiseert Defensie in Assen een informatiebijeenkomst voor inwoners over de ruimtelijke behoefte in deze regio.

• Raadsvergadering 2 juli 2024

Op dinsdag 2 juli 2024 om 20:00 uur vindt er een raadsvergadering plaats.

• Overlijden oud-wethouder en -raadslid Henri Das

Onlangs bereikte ons het verdrietige bericht dat Henri Das is overleden. Na zijn wethouderschap in de voormalige gemeente Dwingeloo was Das van 2006 tot 2014 raadslid in de gemeente Westerveld.

• Bedankt voor uw deelname aan het parkeeronderzoek!

Met hartelijk dank aan ruim 340 respondenten, is de vragenlijst over parkeren met de auto en fiets in de gemeente Westerveld goed ingevuld. De antwoorden van inwoners, ondernemers en bezoekers aan de gemeente bieden voldoende informatie over wat goed gaat en wat beter kan met parkeren. De online vragenlijst is inmiddels gesloten.