Hulp bij verduurzamen voor ondernemers

Doet u mee? Er zijn verschillende organisaties en vrijwilligers die u graag op weg helpen bij het besparen van energie, warmte en kosten, het vergroenen van de buurt en verduurzamen van woning, pand of onderneming. Ontdek hoe we samen het verschil kunnen maken voor een groenere en duurzamere gemeente!

Collectief Circulair Westerveld

Collectief Circulair Westerveld (CCW) is ontstaan vanuit de bevlogenheid van een aantal partners en de behoefte om in Westerveld vernieuwing op het gebied van circulariteit en duurzaamheid te versnellen.

Heeft u vragen of wilt u meer weten, bel of stuur een mail!

Telefoon: (06) 16 95 22 11
E-mail: info@collectiefcirculairwesterveld.nl
Website: www.collectiefcirculairwesterveld.nl

Versnellingshoeve ’t Kiemt

Versnellingshoeve ’t Kiemt in Frederiksoord is één van de partners van Collectief Circulair Westerveld en ondersteunt ondernemers met circulaire ambities in hun omslag naar een circulaire bedrijfsvoering. “Wij zijn circulaire versnellers”, zegt Wiebe Lamsma van Versnellingshoeve ’t Kiemt. “We bieden alle mogelijkheden om ondernemers met circulaire ambities een steun in de rug te geven en staan altijd open voor een goed gesprek en een goed idee. Ook inwoners die een bijdrage willen leveren aan een duurzame lokale economie, zijn van harte welkom bij ons collectief. Verder betrekken we onderzoek en onderwijs om op alle fronten te leren en deze ontwikkelingen vast te leggen.”

Meer informatie over Versnellingshoeve ’t Kiemt: www.versnellingshoeve.nl

Ik ben Drents ondernemer

Ondernemers in de gemeente Westerveld kunnen voor steun en maatwerkadvies bij verduurzamen en energie besparen terecht bij IBDO. IBDO is een initiatief van de provincie Drenthe en Drentse gemeenten. Of u voor uw onderneming nu een vraag hebt over bijvoorbeeld innoveren, financieren, exporteren, digitaliseren of vergroenen, bij IBDO bent u aan het goede adres. Denk bijvoorbeeld aan het zelf energie opwekken met zonnepanelen, het isoleren van het pand, een andere wijze van verwarmen of laadvoorzieningen voor een elektrische auto en/of subsidie of financiering; Samen met u kijkt IBDO naar behoeftes, het te bereiken doel en/of de mogelijke maatregelen, subsidies of financiering.

Een ondernemer uit Tynaarlo heeft hulp gehad van IBDO. Bekijk zijn verhaal hier: https://obi41.nl/yf5f5ah5

Meer info: ikbendrentsondernemer.nl

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland

De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) helpt ondernemers met advies, netwerken, kennis, subsidies en financiering. Zodat u plannen kunt maken, investeren en vernieuwen. Zo werken we samen aan een duurzaam en economisch sterk Nederland. Met zo min mogelijk CO2-uitstoot. En maximaal (her)gebruik van grondstoffen en materialen.

Telefoon: 088 042 42 42
Telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur. Tussen 8:30 en 12:00 uur en tussen 14:00 en 17:00 uur zijn de wachttijden het kortst. U kunt ook chatten of een contactformulier invulen via de website.

Website: www.rvo.nl/klimaat-energie

Team Duurzaamheid gemeente Westerveld

Vraag voor de gemeente over verduurzamen? Stuur een e-mail naar team duurzaamheid: duurzaamheid@gemeentewesterveld.nl of bel naar 140521.