Aandacht voor eenzaamheid in Dwingeloo

De jaarlijkse Week tegen Eenzaamheid maakt in de gemeente Westerveld plaats voor een Maand van Ontmoeting. Daarin vinden verspreid over een langere periode meerdere activiteiten plaats waarbij inwoners elkaar kunnen ontmoeten.

Afgelopen vrijdag was wethouder Jacob Boonstra te gast in ’t Hof van Dwingeloo, waar hij in een informele setting samen met de dominee van de BrugEs kerk in gesprek ging met 20-35-jarigen over het thema rondom eenzaamheid en hoe je er voor een ander kunt zijn. Wethouders Renate Masselink en Alfred Schoenmaker gaan deze maand op bezoek bij eetgroepen.

Volgens het CBS voelde bijna 40% van de mensen van vijftien jaar of ouder in Nederland zich eenzaam in 2023. Bijna 11% gaf zelfs aan zich sterk eenzaam te voelen. De gemeente Westerveld zet zich in om dat percentage te verlagen, onder meer met het platform Westerveld Voor Elkaar.

Westerveld Voor Elkaar

Bent u ook op zoek naar meer sociale contacten of wilt u iemand in de buurt steunen? Kijk dan eens op www.westerveldvoorelkaar.nl!

Foto bij Aandacht voor eenzaamheid in Dwingeloo
Foto: Wethouder Jacob Boonstra te gast in 't Hof van Dwingeloo