Tijdelijk subsidieloket beschikbaar voor maatschappelijke initiatieven

De gemeente Westerveld heeft met ingang van 1 september – voor de duur van een jaar – een subsidieloket beschikbaar voor inwoners, stichtingen en verenigingen uit de gemeente. Zij kunnen een jaar lang gratis gebruik maken van het portaal. Een loket geeft inzicht in subsidies op het gebied van maatschappelijke initiatieven.

Het gaat om financieringsmogelijkheden buiten de gemeentelijke regelingen. Te denken valt aan regelingen op het gebied van sport en cultuur.

In het loket zijn alleen de regelingen zichtbaar die aan te vragen zijn voor activiteiten in de gemeente. Dat scheelt de aanvrager een hoop uitzoekwerk en tijd in vaak grote landelijke en soms Europese databanken. Dit kan ervoor zorgen dat er sneller en gemakkelijker geld beschikbaar komt voor goede en leuke lokale initiatieven. Registreer met een e-mailadres om alle subsidies te bekijken.

Bekijk het subsidieloket

Winactie

De gemeente deed mee aan een actie van de leverancier en won samen met drie andere gemeenten gratis toegang. De toegang is eerst voor een jaar. Het is nog niet bekend of het loket ook daarna nog beschikbaar blijft. Op dinsdag 3 september werd de prijs overhandigd.

Prijs subsidieloket

Foto: overhandiging prijs Vindsubsidies