September 2024

Nieuwsberichten uit de maand september 2024

• Krachttoer toont kracht en verbinding van dorpen in Westerveld

Sfeer proeven, kennisuitwisseling en contacten versterken…dat waren de belangrijkste doelen van de Krachttoer afgelopen zaterdag. Gezamenlijk ging een afvaardiging van de lokale dorpsbelangen, de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en ambtenaren in een bus op pad. De route ging dwars door de dorpen van Westerveld.

• Raadsvergadering 24 september 2024

Op dinsdag 24 september 2024 om 20:00 uur vindt er een raadsvergadering plaats.

• Word Gast van de Raad

De gemeenteraad biedt u op dinsdag 8 oktober de mogelijkheid om als speciale “Gast van de Raad” vóór en tijdens de vergadering van de raad een kijkje te nemen achter de schermen van de politiek in de gemeente Westerveld. Bent u nieuwsgiering naar wat raadsleden doen en hoe de gemeenteraad werkt? U bent welkom als Gast van de Raad!

• Verlaag uw energierekening met gratis subsidie

Woont u in Drenthe? Bent u eigenaar van uw woning? En wilt u verduurzamen en direct besparen? Vraag dan subsidie van de gemeente en de provincie aan! De gemeente en de provincie bieden allebei een subsidie van maximaal € 2.500. Deze kunt u gebruiken voor energiebesparende isolatiemaatregelen zoals vloerisolatie en dakisolatie.

• Klus-vrijwilligers gezocht om energie te besparen

Van 21 oktober tot en met 1 november komt het Fixteam Drenthe naar Westerveld. Deze klusbrigade helpt gratis mensen met kleine maatregelen om energie te besparen. We zoeken vrijwilligers die meehelpen met klussen. U gaat aan de slag naast professionele klussers en energiecoaches. Zo kunnen we samen met het Fixteam Drenthe zoveel mogelijk mensen in korte tijd helpen met energie besparen.

• Tijdelijk subsidieloket beschikbaar voor maatschappelijke initiatieven

De gemeente Westerveld heeft met ingang van 1 september – voor de duur van een jaar – een subsidieloket beschikbaar voor inwoners, stichtingen en verenigingen uit de gemeente. Zij kunnen een jaar lang gratis gebruik maken van het portaal. Een loket geeft inzicht in subsidies op het gebied van maatschappelijke initiatieven.

• Het compliment van Drenthe

Maakt uw vrijwilligersorganisatie of initiatief structureel verschil en inspireert u anderen? Dan maakt u kans op Hét Compliment van Drenthe 2024! Met deze waardering wil de Provincie Drenthe alle vrijwilligers in het zonnetje zetten en hen de mogelijkheid bieden om iets extra’s te doen met € 3.000,- voor hun vereniging, club, initiatief of organisatie in Drenthe.

• Politieke avond Westerveld 10 september 2024

Op dinsdag 10 september 2024 om 20.00 uur vindt er een voorbereidende Politieke avond Westerveld plaats.

• Effectief samenwerken in een multiculturele omgeving

Werken met statushouders. Steeds meer werkgevers krijgen ermee te maken. De groep statushouders onder potentiële werkenden in Nederland groeit, wat cultuurverschillen en uitdagingen met zich meebrengt voor werkgevers. Daarom organiseert gemeente Westerveld in samenwerking met SosyTraining op 14 oktober aanstaande de inspiratiesessie  'Andere culturen op de werkvloer'.  De training is in de Raadszaal in het gemeentehuis in Diever en duurt van 13.00-16.30 uur.

• Nieuw gemeentemagazine 2024

Het gemeentemagazine is vernieuwd! In het magazine staan artikelen over actuele onderwerpen die in onze gemeente spelen. Daarnaast is informatie over het gemeentebestuur en een adressenoverzicht van verenigingen, stichtingen en instellingen opgenomen waardoor het magazine een handig naslagwerk is om te bewaren. Vanaf 1 september is het gemeentemagazine Westerveld 2024 digitaal beschikbaar en gratis af te halen op verschillende uitgiftepunten in de gemeente.