Nieuwsberichten uit de maand juli 2024

• Voorkeursrecht op percelen Hesselte

Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten een voorkeursrecht te vestigen op een aantal percelen op voormalig recreatiepark Hesselte. Dit betekent dat eigenaren van deze percelen hun eigendom eerst aan de gemeente moeten aanbieden op het moment dat zij besluiten om het te verkopen. De gemeente heeft zo een eerste recht van koop.

• Nieuwe website gemeente Westerveld: fris en gemakkelijk in gebruik

Gemeente Westerveld heeft een nieuwe website. Hiermee is de gemeente klaar om haar inwoners en ondernemers nog beter van dienst te zijn met een digitale omgeving die zowel informatief als behulpzaam is.

• Bouw biobased woningen gestart op oude Dingspilhuuslocatie in Diever

Op de oude Dingspilhuuslocatie aan de Hoofdstraat in Diever, bouwt woningcorporatie Actium zes levensloopbestendige woningen. Wethouder Renate Masselink van de gemeente Westerveld en directeur-bestuurder Melanie Maatman van Actium bezochten de bouwlocatie voor een symbolisch ‘eerste schop in de grond’-moment.

• Feestelijke opening Beleeftuin in Diever groot succes

Vandaag werd op feestelijke wijze de Beleeftuin Dagactiviteiten Welkom Zorgcollectief Zuid West Drenthe (Welkom ZZWD) in Diever geopend. Met de beleeftuin is er een mooi, groen plekje gerealiseerd waar inwoners en gebruikers van Welkom ZZWD elkaar kunnen ontmoeten, (samen) kunnen tuinieren en fijn buiten kunnen zijn.